Als er iets is waar Nederlanders graag geld aan uitgeven, is het reizen. Maar dan moet er wel wat tegenover staan. Liefst zo veel mogelijk. TravelEssence uit Zeist is specialist in maatwerkreizen naar Australië en Nieuw-Zeeland. 12,5 jaar na de oprichting is het bedrijf uitgegroeid tot een unieke, toonaangevende reisorganisatie. Reizen à la TravelEssence: ‘alle wensen vervullen en alle dromen overtreffen’.
TravelEssence stelt exclusieve rondreizen samen door Australie en Nieuw-Zeeland. Met keuze uit een zelf geselecteerd netwerk van zo’n 1500 kleinschalige accommodaties en activiteiten op de mooiste locaties. Gerund door de lokale bevolking, voor een authentieke beleving het land, weg van het massatoerisme. Daarnaast is TravelEssence samenwerkingen aangegaan met de oerbewoners, de Australische Aboriginals en de Nieuw-Zeelandse Maori.
TravelEssence is opgericht door Nieuw-Zeelander Andrew Morten, die zijn geboorteland op een andere manier wilde laten zien dan de grote touroperators. Namelijk, door de ogen van de lokale hospitality ondernemers. Hij heeft er tijdens zijn eigen rondreizen heel wat leren kennen. Iedere keer was hij weer verrast door de gastvrijheid en de passie waarmee ze hun unieke omgeving met hun gasten deelden.
Het concept sloeg aan en werd in 2008 uitgebreid met Australië als bestemming. En hoewel TravelEssence exponentieel gegroeid is, hanteren ze nog steeds dezelfde persoonlijke aanpak als in het prille begin. De reisadviseurs komen desgewenst bij de klant thuis, ongeacht de locatie of het tijdstip. Daar nemen ze uitgebreid de tijd voor een persoonlijk gesprek. Zo leren ze de klant het best kennen en brengen ze de wensen (en dromen) in kaart.
De klant krijgt vervolgens een uitgewerkt reisvoorstel ter goedkeuring, terwijl op het kantoor in Zeist alle reserveringen perfect in orde worden gemaakt. Aan alle details is zorg besteed: een uiterst comfortabele vlucht; een rustig reisschema met meerdere overnachtingen per locatie; uitgekiende routes waarover de klant met een eersteklas huurauto van de ene naar de andere locatie rijdt. Kortom, alles is ingericht om van de rondreis een unieke levenservaring te maken.
Om precies te weten welke accommodaties het beste bij de klant passen, hebben de specialisten van TravelEssence de 1500 accommodaties zelf bezocht en geselecteerd en de eigenaren persoonlijk leren kennen. Een partner van TravelEssence word je niet zomaar, maar er staat dan ook een hoop tegenover. Door een slim boekingssysteem worden de hosts goed geïnformeerd over de voorkeuren van de gasten die ze kunnen verwachten.
Bovendien worden de accommodatie eigenaren ruim vooraf betaald. Door het wegnemen van de zorg over geld of bezetting – en de lage ‘cancellation rate’ - kunnen zij zich volledig richten op hun corebusiness: het verwennen van hun gasten. Zo worden de TravelEssence-reizigers met open armen ontvangen, op elke verblijfplaats van hun rondreis.
Reizen à la TravelEssence betekent heel veel reis voor de prijs. De persoonlijke kennismaking met de klant en het matchen met de lokale kennis; het uitgebreide netwerk van locals, die de geheimen hun unieke stukje aarde met passie en liefde delen en uiteraard; een vlekkeloze organisatie, waarbij aan alles is gedacht. Al deze facetten bij elkaar leveren op de onafhankelijke beoordelingssite Feedbackcompany.com een klantbeoordeling op van maar liefst 9,3.
Info: travelessence.nl